Seuran historia

Nakkilan Wisa on osoittanut tarpeellisuutensa useiden vuosien ja vuosikymmenten aikana. Seuran järjestämä toiminta on erittäin monipuolista ja seuran ohjaajat ja valmentajat ovat innostuneita.
Voimme hyvin kuvitella miten harrastusmahdollisuudet Nakkilassa olivat erilaisia vuonna 1920 seuran perustamisen aikoihin.
Wisa ry järjesti alkuaikoina erityisesti yleisurheilua ja painia. Nyt seuran toimintaan kuuluu yleisurheilun lisäksi telinevoimistelua, hiihtoa, salibandya, suunnistusta, lentopalloa ja keilailua.

Wisa ry on ollut yhdessä rakentamassa liikunta ja harrastustoimintaa Nakkilaan,
Erilaisia harrastusmahdollisuuksia löytyy kaikenikäsille.
yksi erityisen tärkeä asia joka seurassa tiedostetaan, on lasten ja nuorten mukaansaaminen toimintaan.
Tässä nuorisotyössä wisan merkitys Nakkilassa on tärkeä.
Jo 1800-luvun alkupuolella tuli maahamme voimistelu- ja urheiluseuraharrastus, pysyen aluksi vain koululaisten keskuudessa.
Ensimmäinen urheiluseura perustettiin vuonna 1875, vasta vuonna 1887 perustettiin ensimmäinen työläisurheiluseura Helsinkiin.
Tämä muodosti ikään kuin pohjan maamme työläisurheiluseuroille.

Satakunnassa perustettiin vuosisadan vaihteessa useampiakin urheiluseuroja, mutta niiden toiminta päättyi lyhyeen.
Nyt juhliva seura Nakkilan Wisa perustettiin Nakkilan Työväenyhdistyksen aloitteesta vuonna 1920 työväentalon suojissa.
Kun tarkastelee seuran toimintaa, niin on todettava, että ne henkilöt jotka tuolloin 1920 kokoontuivat perustamaan nyt juhlivaa urheiluseuraa ansaitsevat todella jälkipolvien kiitoksen.